vineri, 6 martie 2015

Despre proiectul Legii pensiilor militare de stat



Se pare ca ANCMRR si sindicatele nu au cazut de acord (inca ?) asupra tuturor amendamentelor. Cel putin asa rezulta din spusele d-lui vicepremier Oprea, care a participat vineri 06 03 2015 la o reuniune de lucru cu conducerea Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere.
Vicepremierul a anunţat că noul proiect de act normativ la care se lucreaza in prezent, ar trebui, în opinia lui, să reunească amendamente convenite cu toate părţile implicate.
"Am avut această întâlnire, colegii mei își pun probleme vizavi de pensii. M-am bătut ca pensiile militare să rămână. Este important ca Guvernul României, reprezentanții Administrației Publice locale să ajute. La nivelul Guvernului lucrăm acum, împreună cu ceilalți colegi, pentru noua Lege a pensiilor militare. Am spus foarte clar, în momentul în care toate părțile sunt de acord — membrii asociațiilor, sindicatelor — asupra tuturor amendamentelor, vom veni în Parlamentul României și sunt convins că vom avea sprijinul celor două Camere ale Parlamentului", a precizat Oprea.
"Este o noutate, ne întâlnim periodic, de fapt avem și un protocol politic cu această mare asociație. Am avut un dialog cu membrii Asociației la nivel național, sunt aici 47 de filiale la nivel național. Oamenii știu că și când am fost ministru al Apărării m-am bătut, în sensul bun al cuvântului, ca pensiile militare să rămână, am rezolvat și celelalte probleme", a spus Oprea.
El a adăugat că este important ca Guvernul României, reprezentanții administrației publice locale să ajute "rezerviștii, militarii în retragere care au făcut războaiele, văduvele de război, soțiile colegilor ai căror soți au căzut la datorie în teatrele de operații sau în misiunile din România, să-i ajute pe copii. Este foarte important sentimentul pe care îl au, de solidaritate și de camaraderie", a mai spus Oprea.
 Mai multe pe Agerpres
Col.r.Dan Moraru