SA -I DE-A DOMNU!` CAT POATE DUCE!
Lia Olguța Vasilescu, cunoscută și drept…nu mai spun cum, întinerește
pe zi ce trece. Nu știu dacă i se trage de la sughiț sau de la ceva
cosmeticale secrete trimise de blonda din Costa Rica, dar a ajuns la
vârsta întrebărilor. Cred că totuși mai corect ar fi să spun vremea
întrebărilor.
După ce timp de aproape un an de zile, din primăvara până în toamna
lui 2017, cunoscuta Olguța Vasilescu a făcut spume la gură vorbind
despre pensiile militare de stat pe care le considera pensii speciale
și asmuțea, prin canalele și canalizările tv obediente împotriva
militarilor și a Legii 223, culminând cu emiterea Ordonanței 59, a venit
timpul să și răspundă pentru vorbele și faptele sale.
Am scris și descris pe larg și la concret, cu literă și articole de
lege ce „greșeli” a făcut doamna ministru și ce riscă prin emiterea
acelei ordonanțe, mai concret a părții care privește pensiile militare,
nu le mai repet acuma. După emiterea ordonanței, deci după ce și-a atins
scopul, dar poate și realizând că a depășit măsura, din toamnă, doamna
Vasilescu a refuzat să mai comenteze problema pensiilor militare
declarând că nu e treaba ei, să fie întrebat ministrul apărării, căci
pensiile militare nu intra în jurisdicția ministerului muncii. Ciudat,
dar din Mai 2017 până în August, nu putea nimeni să vorbească despre ele
fără să îi ceară avizul. Brusc, după luna August a declarat Silentio
Stampa, realizând că se îngroașă gluma.
Între timp au mai încercat câțiva să o tragă de poale, dar așa, la
mod declarativ, chiar dacă s-au lăudat că au deschis acțiune în instanță
nu mai dezvolt șansele de reușită sunt aproape de zero.
Luni, 16.04.2018 doamna Vasilescu a avut zi plină. Pe lângă
activitatea zilnică la minister, sau partid, a mai avut două sesiuni de
răspunsuri la întrebări, una la Parchetul General, alta la Camera
deputaților. La prima s-a dus, dar nu a spus ce a spus, nici măcar de
ce a fost chemată, semn că nu i-a picat bine, la alta nu a participat,
și nici nu a răspuns, semn că i-a rămas în gât. Este vorba de
o interpelare, în plenul Camerei Deputaților, în sesiunea de după amiază, unde deputatul Dumitru Lupescu, colonel în rezervă,
a dat citire unei interpelări care fusese depusă cu două săptămâni
înainte dar datorită schimbării programului, a tot fost amânată citirea
ei sau cine știe, a fost poate o strategie a secretariatului pentru a-i
da timp doamnei să se pregătească. Interpelarea se adresa bineînțeles,
doamnei Olguța Vasilescu, având ca subiect Ordonanța 59 și prigoana
declanșată de aceasta împotriva militarilor. În interpelarea,
intitulată
”Cu ce v-a greșit armata doamnă ministru Olguța Vasilescu?” domnul
colonel Lupescu adresează doamnei menționate mai sus, o serie de
întrebări privind jihadul dezlănțuit de aceasta împotriva militarilor,
mergând până la efectele devastatoare în ceea ce privește conducerea
armatei prin ceea ce chiar prim ministrul Tudose numea ”hemoragia”
provocată sistemului național de apărare de doamna ministru când a
anunțat că
cei care vor să iasă la pensie, să iasă până în septembrie când intră în vigoare ordonanța.
Aceste vorbe și efectele lor, ca și alte declarații și fapte ale
doamnei ministru sunt cuprinse în această interpelare la care doamna
Olguța Vasilescu este puțin obligată de regulamentul Camerei deputaților
să dea răspuns, căci dacă la întrebările ziariștilor, ale liderilor de
sindicat și asociații poate răspunde sau nu, sau poate răspunde la
mișto, interpelările în Parlament au alt regim, legea o obligă să
răspundă, iar răspunsul se constituie în document oficial cu răspundere
penală. Iată de ce este importantă această interpelare, mult mai
importantă decât o declarație politică, o scrisoare deschisă,
avertisment sau mai știu eu ce formă de protest. Iată ce conține
această interpelare:
”Parlamentul României
Camera Deputaţilor
Interpelare
Către:
Doamna Lia Olguţa Vasilescu
Ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale
De la:
Dumitru Lupescu
Deputat USR in Circumscriptia Electorală nr. 16 Dâmboviţa
Obiectul interpelării: ”Cu ce v-a greșit armata doamnă ministru Lia Olguţa Vasilescu ?”
Stimată doamnă ministru,
S-a observat în ultimul an o preocupare constantă manifestată
față de ”pensiile speciale”, preocupare motivată de dumneavoastră prin
așa zisa grijă față de ”inechitățile” sociale și ”injustele” pensii
nesimțite. Pensii introduse în 2015 clamând că reparați o nedreptate.
De fapt, ca să fim cât mai corecți, dumneavoastră, prin
Ordonanța 59/2017 ați declanșat războiul legislativ și mediatic
împotriva pensiilor militare de stat, pe care le-ați denumit (cu de la
sine putere) ”pensii speciale”, dar ați lăsat neatinse adevăratele
pensii speciale, cele ale magistraților, aleșilor și altor categorii
favorizate care ar fi trebuit să facă obiectul OUG 59.
Având în vedere acest aspect, în numele militarilor în
rezervă vă adresez următoarele întrebări la care și ei și eu așteptăm
răspunsuri clare și la obiect:
- Cine a fost structura/ministerul/persoana cu funcţie de răspundere
care a introdus în legea salarizării unitare fostul articol 40 care
prevedea suspendarea actualizării pensiilor militarilor? În ce bază au
fost introduse prevederi privind pensiile militare, într-o lege privind
salarizarea?
- Vă rog să imi aduceţi la cunoştinţă atât cine a fost
inițatorul art. VII din OUG 59/2017 (nume, prenume și funcție), cât şi
documentul inițiatorului cu avizele primite. Astfel, răspunsul
dat de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale unei cereri de informaţii
depuse la minister de către domnul general în retragere Gropan Nicolae,
în data de 11.04.2017, specifica faptul că “Începând cu data de 1
Ianuarie 2016, pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor
publici cu statut special au devenit pensii militare de stat şi au ieşit
din cadrul sistemului unitar al pensiilor publice, fiind incluse în
SISTEMUL PENSIILOR MILITARE DE STAT. Totodată Ministerul Muncii
şi Justiţiei Sociale nu a fost iniţiatorul niciunui demers cu privire
la modificarea şi completarea Legii 223/2015 privind pensiile militare
de stat.”
- Dacă cele afirmate în răspunsul de la punctul 2 al prezentei
interpelări erau adevărate, de ce pe data de 30 Iunie 2017 aţi
declarat: ”Avem de gând să dăm o ordonanţă chiar săptămâna
următoare, noi am lucrat la ea. Prin această ordonanţă, noi ne-am
stabilit câteva principii. În primul rând, nu scădem nicio pensie aflată
în plată.Pentru a nu se spune că nu a existat
predictibilitate, că ne-am bătut joc de oameni, ne-am hotărât ca
termenul de intrare în vigoare să fie undeva la 15 septembrie. Adică cei care vor să iasă, vor putea să o facă de mâine până la 15 septembrie.
Trebuie să știe că nu li se mai actualizează pensiile în funcţie de
salariile celor care sunt în activitate, ci li se indexează. E un
principiu mult mai corect” ?
De ce în Iulie 2017, nu mai era valabil ce era valabil în luna Aprilie a aceluiași an?
- Dacă înainte de emiterea ordonanței nr. 59/2017 a fost
efectuat vreun studiu de impact al art. VII din Ordonanță asupra
sistemului militar, atât în plan financiar cât și strategic, operațional
și social? Dacă a existat, solicit punerea la dispoziția comisiei
pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a acestui studiu,
semnat și asumat de cei care l-au emis.
- De ce dumneavoastră şi ministerul ce-l conduceţi aţi
încălcat doamnă ministru, principiul autonomiei stipulate în Legea
223/2015, care prevede că aceasta este ”
bazată pe organizarea, conducerea și administrarea, de sine stătătoare, a
sistemului pensiilor militare de stat de către instituțiile din
domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale”?
- Dacă ordonanța 59/2015 intra în vigoare în Septembrie 2017,
de ce a fost nevoie de ordonanță de urgență? În ce a constat urgența? A
fost fără îndoială vorba de un abuz al guvernului și al inițiatorului
acesteia, pentru că ordonanța nu s-a înscris în prevederile legale
privind necesitatea introducerii acesteia.
- Dacă în momentul în care aţi făcut declarația de mai sus (30
iunie 2017) și a fost introdus art. VII în ordonanță, a fost respectat
art. 5 punctul “c” din Legea 346/2006 – Legea organizării și
funcționării Ministerului Apărării Naționale, care prevede că doar ministrul apărării are atribuțiuni privind ”elaborarea proiectelor de acte normative privind apărarea țării”?
- Dacă în emiterea ordonanței s-a ținut cont de principiile
unicității, egalității și recunoștinței conținute în preambulul legii
223/2015? A mai rămas vreun principiu al legii nr. 223/2015 respectat în
ordonanțele 57 și 59?
- Atunci când aţi sugerat celor aflaţi sub incidența legii
223/2015 să iasă la pensie dacă vor până la data de 15 Septembrie 2017,
aţi avut în vedere decapitarea Sistemului Național de Apărare? Se ştia
că până la data de 31 iulie 2017, ca urmare a zvonurilor apărute și
declarațiilor dumneavoastră date presei, deja erau depuse cereri de
pensionare din partea a 22 de chestori din M.A.I, 13 generali din S.R.I.
și 22 din Armată? Aţi avut în vedere ori s-au calculat consecințele
articolului VII din Ordonanța nr. 59/2017 cu toate implicațiile asupra
nivelului de operabilitate a ministerelor lovite? La
31 Iulie 2017 președintele României a semnat trecerea în rezervă a 10
generali. Nici în ziua de astăzi nu au fost ocupate toate funcțiile
eliberate în urma Ordonanței 59/2017, pentru că uneori e nevoie de ani
de zile pentru formarea comandanților unor structuri cu atât mai mult a
celor care trebuie să fie și interoperabili cu armatele NATO. Se
cheltuiesc zeci și sute de mii de dolari pentru formarea unor
specialişti profesionişti în structurile Sistemului Naţional de Apărare.
Acești specialişti nu pot fi numiți aşa cum se numesc membrii AGA prin
deconcentrate.
- Întrebarea de mai sus pare mai mult retorică, având în vedere declaraţia dată în aceeași dată de 31 Iulie 2017:
„Și-au dat foarte mulți demisia, foarte mulți generali. Vedeți care
este diferența, nu au plecat cei „mici” în pensie, valul a fost la cei
foarte mari. De fapt, cuantumul acestor legi speciale este important
pentru cei cu funcții mari. Pensia medie în poliție este de 3500 de lei,
pensia medie în armată este de 3200 de lei. Există cadre militare sau
din poliție în rezervă care au pensii chiar foarte mici de 500-600 de
lei, dar sunt și acele pensii uriașe. Să știți că în această parte a
sistemului, de aici s-a plecat. Noi această ordonanță o dăm cu aplicare
în 15 septembrie. Deci, dacă vrea cineva să plece, o poate face, noi nu
îl ținem cu forța” – declarație dată la România Tv în data de 31. 07.2017 și preluată de DC News.
- Pe cine aţi consultat când ministerul dumneavoastră a
iniţiat Ordonanța nr. 59/2017 și a introdus dezastruosul articol VII la
aceasta? Spre exemplu, doamna ministru Daniela Carmen Dan spunea în data de 2 august 2017 că, citez: „În
ceea ce privește o eventuală decizie a Guvernului care să limiteze
această situație de ieșiri masive la pensie la vârste tinere din partea
angajaților sistemului de siguranță și securitate națională, MAI
apreciază că o astfel de inițiativă nu se poate face cu aplicare peste
noapte, așa cum susțin unii lideri sindicali. De altfel, MAI nu a
inițiat și nu are un astfel de proiect în lucru. MAI apreciază că orice
posibile modificări în acest domeniu trebuie să țină cont de
interdicțiile, pericolele și riscurile specifice funcțiilor pe care le
îndeplinesc angajații din sistemul de ordine și siguranță publică.”
Mai mult, chiar și primul ministru de atunci afirmase cu două zile mai înainte că ” ”Celebrele pensii militare… care au cauzat nişte hemoragii extraordinare în sistemele militare.
Toată lumea vrea să iasă la pensie acum, să nu se modifice legea
ca să nu cumva să nu o mai prindă pe aia bună. Pleacă mii de oameni din
sistem, la vârste la care (…) trebuiau să aducă plus valoarea în
sistemele din care fac parte. Nu se va întâmpla aşa ceva.”
Cu toate acestea, s-a întâmplat, pentru că voința
dumneavoastră a fost mai puternică și decât primul ministru. Cu ce v-a
greșit armata României?
- Pe ce v-aţi bazat afirmația doamnă ministru, că numai gradele mari au trecut în rezervă în urma apariției OUG 59?
O statistică întocmită de Casa Sectorială de Pensii a MApN arată că în
perioada iulie–octombrie 2017 s-au înregistrat dosare de pensionare
pentru un număr de 846 ofițeri și 988 de subofițeri. Deci nu numai că nu
s-au pensionat doar gradele mari din armată, dar numărul celor cu grade
mici a fost chiar mai mare.
Și atunci de unde aveați datele și de ce se folosește dezinformarea?
- Ce simulare a stat la baza afirmaţiei dumneavoastră că
actualizarea pensiilor militarilor conform articolului 60 din legea
223/2015 nemodificată, ar duce la o dublare a acestora?
- În baza căror date aţi făcut doamnă ministru următoarea afirmație: ”Măsurile
au fost adoptate în vederea eliminării inechităţilor dintre categoriile
de pensionari, dar şi în contextul în care există pensii de serviciu
care au crescut şi cu 300% în ultimii ani ca urmare a creşterii
salariale semnificative în respectivele domenii de activitate. Pot să vă
dau exemplu de pensie specială stabilită la un cuantum de aproximativ
7000 de lei în anul 2010 care a ajuns în prezent la valoarea de 22.000
de lei ca urmare a corelării cu creșterile salariale adoptate ulterior”.Concret, solicit să mi se răspundă ce se ştie la nivelul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale despre următoarele aspecte:
- când au crescut ultima oară soldele militarilor;
- când a fost introdusă actualizarea pensiilor militare după soldele activilor;
- care pensii militare calculate în baza legii 223/2015 au
crescut cu 300% în ultimii ani, ca urmare a actualizării cu creșterea
salariilor? Să fie dat un exemplu.
- cui aparține pensia dată ca exemplu că a crescut din 2010
până în 2017 de la 7.000 lei la 22.000 lei și în baza cărei legi a fost
calculată ?
- Ce inechități vor fi rezolvate în domeniul pensiilor
militare dacă prin înghețarea actualizării pensiilor la soldele
activilor, diferențele între pensiile celor ieșiți la pensie în 1990 vor
fi de 5 ori mai mici decât ale celor ce trec în rezervă în 2019?
- La nivelul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale se
cunoaște doamnă ministru care este diferența dintre pensia unui veteran
de război cu gradul de general și cea a unui general de brigadă care a
ieșit la pensie în 2017? Să ni se spună, doamnă ministru când se va respecta principiul egalității.
- La nivelul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale se cunoaște doamnă ministru diferența dintre actualizare și indexare?
Dacă da, de ce s-au modificat prin ordonanţă nu numai prevederile
articolului 60 din Legea 223/2015 ci și terminologia, substituind
termenul de “indexare” cu cel de “actualizare în baza creșterii
inflației”?
- De ce ați retras militarilor dreptul de a li se indexa pensiile cu 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut realizat ?
- Nu era suficient că li s-a anulat actualizarea în baza
creșterii soldelor? Cu ce drept anulează o ordonanță de urgență un drept
acordat de o lege organică?
- De ce la emiterea Ordonanței nr. 59/2017 nu s-au avut în
vedere prevederile Deciziei 20/2000 a CCR privind egalitatea de
tratament între pensiile magistraților și cele ale militarilor?
- Scopurile finale atinse prin actuala structură a articolelor 58-60 din Ordonanţa 59/2017 sunt:
- o economie la bugetul statului, economie care de altfel nu se
probează, pentru că după cum se vede din procesul de actualizare început
ca urmare a creșterii soldelor prin Legea 152/2017 nu e vorba de o
creștere ci de o scădere a pensiilor.
- batjocorirea și umilirea militarilor, a armatei, singura
structură care nu poate protesta nici măcar pe scările instituției ca
magistrații și căreia nu îi ia nimeni apărarea deși ea apără întreaga
țară.
- Decapitarea/înlocuirea conducerilor armatei și celorlalte
structuri componente ale Sistemului Național de Apărare cu șefi
promovați pe ochi frumoși și fideli partidului.
- Implicit aceasta duce atât la slăbirea capacității de apărare a țării, cât și, implicit, a flancului estic al NATO.
Este evident că trei din patru puncte au fost atinse.
Până atunci, solicit doamnă
ministru, ca în calitatea dumneavoastră de for inițiator al Ordonanțelor
nr 57/2015 şi nr. 59/2017, să retrageţi art. 40 din Ordonanța nr
57/2017 şi art. VII din OUG 59/2017, așa cum s-a procedat și cu art 40
al Legii salarizării unitare.
Vă rog să îmi comunicaţi răspunsul verbal şi apoi în scris pe adresa grupului parlamentar USR din Camera Deputaţilor.
Cu stimă, Data
Deputat de Dâmboviţa 3 aprilie 2018
Dumitru Lupescu
Preluare de la Marin Neacsu , In cuiul catarii
Detalii
AICI